Apropå ingenting.

Hej, jag heter Astrid och jag ska gästblogga. Det är väl kul, eller hur?
Så nu sitter jag här på fel stol bland enkätundersökningar och kulspetspennor med små biverkningar av gårdagens vaccin.
Ååå, detta gudsförgätna gift är andledning till att jag hade 39,5 graders feber i går. Jag orkar inte. Det var nog ganska onödigt att jag tog det egentligen. Men jag förmodar att gjort är gjort och att det är svårt att spruta tillbaka det ut ur kroppen. Då hade denna världen varit sjuk.
Och apropå just ingenting så är det nu rusk och slask på Göteborgs gator men det spelar ingen roll för att jag är lycklig. Någorlunda i alla fall. Jag över vindunderligt bra på att komma på mindre överdrifter. Jag borde ha sysselsatt mig med för- och nackdelar med barnarbete. Just detta arbete känns mer än lönlöst.
Elsa fjantar sig och sjunger julsånger med mig samtidigt som jag då och då pausar för att daska till henne (okej, en till mindre överdrift... jag varnade er 15 läsare).

Nu är det dags för att runda av även om jag troligtvis hade kunnat skriva sjuttiorader till så det är med vemod i texten som jag skriver;

Hej då.

Och glöm aldrig att det är Henrik Berggren som tänder alla stjärnorna.


Här är jag och Elsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0