jag älskar dig

Natten lördag/söndag var den värsta jag har varit med om, i hela mitt liv. Min mormor dog. Min fina, fina mormor, som alltid har varit där för mig och mamma. När vi var ensamma hjälpte hon oss som in i helvete och hon betyder så himla mycket. Tårarna kan inte sluta rinna.

Jag kommer aldrig glömma mammas mans min när han kom in i mitt rum. Han hade händerna ihopslagna. Tre ord sa han. Tre ord som förändrade allt.


Mormor är död.


Jag kunde inte förstå det, kan fortfarande inte det. Jag åkte till sjukhuset direkt, mötte alla där. Hela jag skakade. När jag gick innanför sjukhusdörrna vek sig mina ben, och jag ville inte komma upp. Jag ville åka ner där, hoppas att det bara var en dröm. Hyperventilerar, gråter.

Jag såg henne för sista gången. Hon var jättefin, men händerna var alldeles bleka och hon var kall. Och hon var helt stilla.


Fyfan, bara 67 år! 67 jävla år blev du, hoppas att du vet att jag älskar dig mormor. Hoppas att du mår bättre nu. För du är värd det allra bästa. Men du var ju inte sjuk eller något, jag förstår inte varför det hände dig ?
 

Det blir säkert inte uppdateringar på ett bra tag nu. Jag mår verkligen skit. Vila i frid mormor. Vila i frid.


Kommentarer
Postat av: jennie

fan, det är hemskt. tårarna kan inte sluta rinna. vet inte hur jag ska klara mig ur det här. Natten förändrade hela mitt liv, och det kommer aldrig bli detsamma igen, aldrig. hon var för ung och förtjänade inte alls att försvinna redan nu. jag förstår inte, och kommer aldrig göra det. farmor, älskade farmor, du kommer finnas i mina tankar och i mitt hjärta, föralltid! hon är älskad, nu och föralltid <3

2009-11-23 @ 21:39:20
Postat av: astrid

2009-11-23 @ 21:43:09
URL: http://aastriiiid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0